کارگاه آموزشی فرایندها و شاخص های بیمارستانی سال جاری در سالن کنفراس حوزه مدیریت بیمارستان شهید بهشتی یاسوج برگزار شد.
کارگاه آموزشی فرایندها و شاخص های بیمارستانی سال جاری در سالن کنفراس حوزه مدیریت بیمارستان شهید بهشتی یاسوج برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج؛ در این کارگاه که به همت دفتر بهبود کیفیت بیمارستان برگزار شد؛ دبیر بهبود کیفیت بیمارستان چگونگی شکل گیری، فرایندها وخط مشی ها را به صورت علمی و عملی برای مسئولان بخش ها تشریح کردند.
زینب پرکاله گفت: هدف از برگزاری این کارگاه آشنایی همکاران با شاخص ها، سنجه ها، توانمند سازی و مستند سازی است.
وی افزود: طبق روال سال های قبل اعتبار بخشی سالانه برگزار و تعدادی از کارشناسان وزارت بهداشت درمان برای بازدید از بیمارستان ها انتخاب و برای بررسی بهبود کیفیت و خدمات به ذینفعان به بیمارستان اعزام و از نحوه بهبود خدمات و اقدامات انجام شده در راستای سطح کیفیت خدمات و ارتقاء تجهیزات پزشکی مطلع می شدند.
وی ادامه داد: در این راستا لازم دیدیم که برای آشنایی همکاران با دستور العمل های نوین و پویا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از نحوه پرسمان کارشناسان وزارت بهداشت در راستای اعتبار بخشی نکاتی را به همکاران گوشزد نمایم.
پرکاله تصریح کرد: بدینوسیله همکاران می توانند از فرمول های وزارت بهداشت و درمان برای ارزیابی جدید بیمارستان و آمادگی آنان در این راستا مطلع و در ارتقا و بهبود سنجه ها گام به گام رو به جلو قدم بردارند و توانسته باشند جایگاه بیمارستان را در این خصوص ارتقا دهند.
وی اذعان کرد: سطح بندی بیمارستان ها بر اساس سنجه ها و بهبود فرایندها و ارتقاء شاخص ها است که لازم است همکاران توانمندسازی و افزایش آگاهی کارکنان زیر دست را نیز در این راستا مطلع و آموزش دهند.
دبیر بهبود کیفیت بیمارستان شهید بهشتی یاسوج؛ کیفیت خدمات، ایجاد رضایت بیشتر ذینفعان، ارتقا شاخص های توانمند سازی و ارتقا تجهیزات پزشکی، ارتقا فضای فیزیکی و اصلاح فرایندهای معیوب و در نتیجه رضایتمندی همه افراد و مراجعین به بیمارستان را از مهمترین ویژگی های بهبود کیفیت دانست.
وی خاطر نشان کرد: بیمارستان یک مجموعه سازمانی است که باید دائما به صورت پویا و زنده باقی بماند تا مراجعین به مراکز آموزشی درمانی با خیالی آسوده بستری و تحت درمان قرار گیرند.5